LOGO SYARIKAT

WELCOME TO ADAMZ PEST MANAGEMENT

Whether you have an existing pest problem or are looking for methods of pest prevention, Adamz Pest Management is there with a solution. In this comprehensive site, you'll realise that there is much more to pest control than is commonly known.

As Malaysia's leading pest control company, Adamz Pest Management technicians have the expertise to protect homes and businesses from pest problem. Since we started more than 5 years ago, we have always endeavoured to deliver quality service to our customers by remaining relevant,local,efficient and passionate! we invite you to explore our site to learn more about the world of pests!!



Wednesday, February 23, 2011

HTC HD7 : Phone Yang Sexeh


Korang dah bosan dengan iPhone belum? Aku dah bosan tahap dewa sampai aku harapkan Sangkakala ditiup oleh malaikat Israfil. Bagi aku cara Apple mereka User Interface (UI) dah agak ketinggalam zaman. Ikon kotak empat ssegi cute yang digunakan sekarang nampak macam ikon Internet 1.0. Ianya Statik dan in most cases amat huduh rekaannya. Tambah menjengkelkan Apple sudah set user interfacenya kekal sebegitu (that ugly white to gray gradient grascale.. PUKES) dan tidak boleh diubah melainkan korang melakukan Jailbreak.

Android pulak bagi aku hanyalahi klon iPhone. Semuanya lebih kurang sama dan akibatnya masalah icon huduh masih wujud. HNGHHHHHH rage! Tambah annoying android ini terlampau banyak versi. Salah instal versi phone jadi langging. So in a way although droid is kinda cool, ianya macam terlalu komplikated untuk orang sengal macam aku. Yes aku ngaku aku adalah sengal.

Disinilah aku nak introduce korang kepada Windows Phone 7 (WP7). Ianya operating system (O.S) baru untuk telefon bimbit dan ianya UI playing cool pernah aku tengok. Semua iconnya animated dan bila kita pergi dari satu page ke satu page semuanya dilakukan dengan efek transisi yang teramatlah seksi.

Aku admit aku biased kepada design interface semacam ini pasal bila aku design sesuatu dalam Adobe Flash aku mengamalkan prinsip SIMPLICITY IS KING seperti yang diguna pakai WP7 sekarang.. Ada orang suka dan ada orang tak suka. In my case aku rasakan macam Windows Phone 7 ini direka khas untuk orang macam aku. By that I mean orang yang sukakan kelainan dalam benda yang dimilikinya. Kalau ada cara baru untuk present something kenapa stick to the same way

Aku suka flashy interface. Aku suka sleekness dan aku benci icon berwarna-warni macam buku meawarna krayon kanak-kanak Tadika Komuniti Taman Seri Chempaka.

I'm sorry Apple and Droid, but the current UI you are using is giving me eye cancer. Sebagai penggila interface this is just unacceptable.

Di Malaysia baru-baru ini Maxis membawa masuk HTC HD7. Ianya adik kepada HTC HD2 yang dikeluarkan tidak berapa lama yang lalu. Form factor semuanya sama cuma HTC HD7 tak ada front facing camera dan lower cam resolution (dari 8MP ke 5 MP). Dari aku bebel baik aku tunjuk je gambar phone yang nice ni kat korang.



Sila-sila. Jangan malu meleleh air liur tengok keseksian phone ini. Badannya dikelilinya aluminium band dan back panelnya rubberised non slip plastic. Ini memastikan HTC HD7 susah nak jatuh bila dipegang tak macam Samsung Galaxy S yang badannya macam plastik botol Coke di acara sukan sekolah! Bila kita grip phone ni bole rasa badan dia solid. Walaupun besar ianya senang dipegang pasal tak ada SHARP EDGES macam iPhone4! Dan tak seperti iPhone4 masalah antenna sengal dan resepsi macam sampah tidak ada pada HTC HD7. Hu Hu!

Jom tengok spesifikasi telefon mudah alih ini kejap:
1 GHz Processor - Snapdragon
16GB Memory

4.3″ Screen
<-------- HNGH FFUUUUU!!!!!
Windows Phone 7

5 Megapixel camera

Xbox Live
720p HD Video Recording
802.11 b/g/n
Wi-Fi

Bluetooth 2.1 with streaming
GPS navigation
Dimensions-122 x 68 x 11.2 mm
Weight-162 g
Ok Time untuk cerita pasal Features phone ni!

Korang minat Facebook? This phone is Facebook enabled dari startup. Tak perlu apps, tak perlu pening kepala pergi ITUNES dan Register nickname apa semua. Buka kotak, letak simkad dan boom! Lepas tu masuk ke dalam setting dan LINK-kan account Facebook kepada phone. Secara AUTOMATIK semua kawan-kawan dan AWEKS/BALAK hot yang korang stalk dalam FACEBOOK muncul dalam PEOPLE HUB.

"Abis kalau macam aku ada 8000 kawan macam mana?"
Jangan risau. Pada people hub kita boleh pilih untuk "sync Facebook with people with their names on my phone contact" . Dengan cara ini hanya kawan sebenar akan dilink kepada akain Facebook mereka. GENIUS! Serius GENIUS

Macam dibawah ialah gambar people hub aku. Nice tak?


People hub is basically like an Adress Book only on STEROIDS! Kalau member Facebook korang ada letak multiple information pada Facebook information derang, KESEMUANYA akan diimport masuk kedalam phone

Email? CHECK
Website? CHECK

Tempat kerja? CHECk

Lokasi sekarang? CHECK

Hari Lahir? CHECK

Pasangan hidup terkini? CHECK

Pendek kata apa yang ada pada contact information Facebook akan tertera secara automatis lengkap dengan gambar PROFIL terkini mereka. Convenient GILA DOWH! Klau derang tukar gambar profil, HTC HD7 akan detect perubahan itu dan update accordingly. Tengok kat bawah ni. Siap latest status update pun ada sekali. Tell me that is not awesome I DOUBLE dare ya!
yeahh

Apa lagi phone ni boleh buat? Dibawah ialah SOME of the features yang aku akan sentuh untuk review pertama ini.



Pada perenggan awal aku ada cerita pasal UI Iphone yang huduh dan tidak boleh diubah. Dibawah ialah contoh warna dan style UI yang boleh korang pilih bila menggunakan HTC HD7. Ada tema GELAP dan TERANG yang boleh digunakan dengan kombinasi 11 WARNA DEFAULT, Dibawah ialah contoh tema yang boleh diaplikasikan kepada UI. aku trunjuk 4 warna saja pasal tak larat nak snap semua 22 kombinasi warna dan tema!

Benda paling unik so far ialah KICKSTAND pada belakang phone. Kalau nak layan movie tak payah lagi sandarkan phone pada BOTOL AIR atau BUKU TEBAL. Tarik kickstand keluar dan phone jadi mini theatre. Anda juga tak perlu membeli kickstand 3RD party yang aneh macam plunger untuk IPHONE4. Beli phone mahal-maha sekali bila nak layan movie kena sandarkan pada benda lain apa ke hal?




Adakah anda berminat? Kalu berminat ada dua pakej untuk anda pilih dari MAXIS. Pilihannya seperti dibawah ini. Aku suggest amik pakej kedua kerana aku yakin korang akan stuck main phone ni sampai data plan ke langit. HHEHEHE. Ambik data plan besar so boleh ENJOICE

Untuk keterangan lanjut layari website MAXIS

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails